måndag 11 april 2011

Våren är här =)

Nu har våren kommit, vintern har släppt det sista greppet om vår omgivning. Sommardäck på bilarna och grönt gräs och det gror för fullt i våra rabatter. Jag har utmanat mig själv i trädgårdslandet.... för första gången odlar jag grödor. Rödbetor, rödlök, rädisor och potatis. Kamraterna undrade om jag var på väg att bli bonde... ;) Min största utmaning är potatis... Tänk vad gott att få koka egenplockad potatis från sitt eget trädgårdsland! Mums! Jag valde en tidig sort för att inte behöva vänta för länge! ;)
Minerva heter sorten. En fast, gul potatis " En av marknadens tidigaste och mest odlade färskpotatissorter omtyckt av odlarna för sin odlingssäkerhet och goda smak. En sort med bevisad duglighet, oumbärlig för färskpotatisodlaren med ambitioner. Denna sort har hög och tidig avkastning."

I blommorna på baksidan hade jag besök av årets första humla. Härligt! För övrigt är projektet altan strax igång. Leveransen med trävirke kom i eftermiddags och byggarn´var på besök för att prata ritning med Johan. I morgonbitti kommer de och ska sätta igång. Atlanplatsen är röjd på möbler så det är bara för dem att sätta igång. KUL!


// Maria

1 kommentar:

  1. Härligt med Vår & ☼
    /Kraaaaam Mamma

    L♥VE YOU!!!!!!

    SvaraRadera